Врегульовано визначення розміщення товару (продакт-плейсмент), як виду реклами в аудіовізуальних медіа та соціальних мережах
Реклама, є одним з основних видів маркетингової діяльності, що здійснюється переважною більшістю суб'єктів господарювання, тому потребує постійного державного регулювання.
Одним з нововведень у сфері реклами, яке потребувало врегулювання є визначеня розміщення товару (продакт-плейсмент) – як форми розповсюдження реклами, яка полягає у включенні за грошову або іншу винагороду безпосередньо товару, послуги, торговельної марки, іншого об'єкта права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність, або рекомендації щодо них до будь-якої відмінної від реклами програми аудіовізуального медіа, включаючи фільми, або користувацького контенту.
Правила використання продакт-плейсменту
По-перше, Закон України «Про рекламу» визначає такі сфери використання продакт-плейсменту:
-
в аудіовізуальних медіа;
-
на платформах спільного доступу до відео;
-
на платформах спільного доступу до інформації.
Тобто, розміщення товару дозволено у всіх програмах аудіовізуальних медіа та користувацьких відео, крім програм новин, програм про поточні події, програм щодо захисту прав споживачів, релігійних та дитячих програм.
По-друге, такі програми та відео, що містять продакт-плейсмент, повинні відповідати низці вимог:
1) рекламодавець не може впливати на зміст та час виходу в ефір програми чи розміщення користувацького контенту, відео, а також на обов'язки, редакційну відповідальність та незалежність суб'єктів у сфері аудіовізуальних медіа.
2) такі програми та користувацький контент не повинні прямо заохочувати купівлю чи оренду товарів, зокрема шляхом розміщення спеціальних рекламних рекомендацій щодо цих товарів.