A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Олешанська об'єднана територіальна громада
офіційний сайт

До уваги споживачів: особливості продажу меблів

Дата: 11.11.2019 09:25
Кількість переглядів: 52

Купуючи меблі, ми розраховуємо на їх відповідну якість та практичність, але часто буває так, що розчарування приходить вже після перших днів експлуатації. Що ж робити, коли меблі виявились неякісними? Які обов’язки несе виробник чи продавець товару перед споживачем? Які наслідки не укладення письмового договору між продавцем (виробником) та покупцем? Які права має покупець у випадку виготовлення або придбання неякісних меблів?

 

Дані питання регулюються перш за все статтями 673–711 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), Законом України «Про захист прав споживачів», Інструкцією щодо надання послуг з ремонту та виготовлення меблів №20 від 27.08.2000 р., затвердженою Українським центром по побутовому обслуговуванню населення.

Суб'єкт господарювання повинен забезпечити наявність на видному та доступному місці куточка покупця, у якому розміщується інформація:

  • про найменування власника;

  • місцезнаходження і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів.

Здійснюючи продаж меблів вітчизняного та іноземного виробництва, працівники суб'єкта господарювання зобов'язані надати споживачам необхідну, достовірну та своєчасну інформацію про них.

Суб'єкт господарювання позначає роздрібні ціни на ярликах (цінниках) або в покажчиках цін товарів, що надходять до продажу.

Відповідно до ст. 6 Закону України «Про захист прав споживачів» продавець (виробник, виконавець) зобов’язаний:

– передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію;

– на вимогу споживача надати йому документи, які підтверджують належну якість продукції;

– забезпечити використання продукції за призначенням протягом строку її служби, передбаченого нормативним документом або встановленого ним за домовленістю із споживачем, а в разі відсутності такого строку — протягом десяти років;

– забезпечити технічне обслуговування та ремонт продукції протягом гарантійного строку тощо.   

Забороняється продаж меблів, що не мають відповідного маркування, належного товарного вигляду, а також тих, що надійшли без документів, передбачених законодавством, зокрема, які засвідчують їх якість та безпеку.
 Кожний меблевий виріб повинен мати маркування, яке наноситься на приклеєний до виробу паперовий ярлик, виготовлений друкарським способом. Дозволяється наносити маркування штемпелюванням, штампуванням, випалюванням.

Маркування передбачає наявність інформації про найменування підприємства-виробника, його місцезнаходження, товарний знак, назву виробу, артикул, дату виготовлення, найменування нормативного документа, вимогам якого повинен відповідати вітчизняний товар.   На всі вироби, що входять до складу набору (гарнітура) меблів, поряд з ярликом має бути нанесений умовний знак або номер, що вказує на належність виробу до набору (гарнітура).   До упаковки меблів має бути прикріплений зразок личкувальної тканини. У разі відсутності упаковки або застосування прозорої (поліетиленової) упаковки зразок тканини має бути прикріплений до виробу. Корпусні збірно-розбірні меблі, які поставляються в розібраному вигляді, повинні мати інструкцію для складання, схему монтажу і документ про комплектацію.

Кожна деталь повинна мати свій номер та номер виробу і набору (гарнітура). Номери деталей мають відповідати номерам, зазначеним в інструкції із складання, схемі монтажу і документах про комплектацію.

До наборів (гарнітурів) меблів має додаватися інструкція з експлуатації та догляду за меблями. Уся знімна фурнітура меблів має бути впакована в заклеєний пакет чи коробку, укладена в одну із шухляд або прикріплена до однієї з деталей меблів.  Меблі мають надходити в продаж у зібраному вигляді, повністю укомплектовані дзеркалами, склом і фурнітурою.

Продавець зобов'язаний перевірити справність виробу, продемонструвати по змозі його роботу та ознайомити споживача з правилами користування.
 Разом з товаром споживачеві в обов'язковому порядку видається розрахунковий документ установленої форми на повну суму проведеної операції, який засвідчує факт купівлі товару або надання послуги.

Відпуск товарів проводиться в упакованому вигляді, якщо інше не встановлено договором купівлі-продажу або не випливає із суті зобов'язання. Упаковка товарів повинна відповідати вимогам відповідних санітарних правил та забезпечувати збереження товарів. Доставка меблів споживачу оформляється замовленням-квитанцією або іншим документом із зазначенням найменування суб'єкта господарювання, прізвища споживача, його місця проживання, дати оформлення замовлення, назви товару, артикула, кількості предметів, видів і вартості послуг, часу їх виконання.  Доставка товарів здійснюється у строк не пізніше 7 днів з моменту оформлення покупки, якщо інший строк не установлено згідно з домовленістю сторін.

Важливо знати, що в гарантійному талоні при придбанні товару продавцем зазначається дата продажу товару, проставляється підпис та печатка підприємства, яким здійснено продаж даного товару.

 У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач у порядку та в строки, що встановлені законодавством, має право вимагати від продавця:

  • пропорційного зменшення ціни;

  • безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

  • відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

  • розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

  • вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

Отже, пам’ятайте, якщо ви все-таки виявили, що куплені меблі є неякісними, то протягом встановленого на них гарантійного строку (а якщо його немає, то протягом 2-х років з дня покупки), можете написати скаргу чи заяву, подати їх до місця покупки або виробництва.

У випадку отримання відмови у задоволенні ваших законних вимог від продавця (виробника), ви можете звертатися до управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області (Тисменицький район с.Підлужжя, вул.Шевченка, 1) чи  в районні управління (відділи) за місцем проживання, або захищати порушені права у судовому порядку.

Вдалих вам покупок.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь